Je had al vaker het plan. Je ging LinkedIn inzetten voor je bedrijf. Misschien heb je zelfs al een workshop of training bij Winny gevolgd.
Hoe dan ook je bent overtuigd dat het je nu écht gaat lukken.
Dat je dat voornemen vaker had om het écht te gaan doen dat negeer je even. Toen was niet het juiste moment. Je moest eerst nog…..Of je had geen inspiratie.
Motivatie is een strijd in je kop
Hoe maak je nu de kans zo groot mogelijk dat je dit keer wél je voornemen waarmaakt om meer met LinkedIn te gaan doen?
Wellicht denk je: jaaaaa … maar de motivatie is op orde nu dus het komt goed. Helaas….we denken dat motivatie voldoende is om in actie te komen en onze doelen te halen.
Motivatie is een constante strijd in je kop. Wat vandaag briljant lijkt daar kan je morgen totaal anders over denken.
6 valkuilen waar jij niet meer intrapt én 6 tips die je helpen om wél blijvend aan de slag te gaan met je LinkedIn. (en ook toepasbaar op andere zaken in je business)
- Je startplezier verdwijnt. Je had er superveel zin in. Alleen dan blijkt niemand (of te weinig naar je zin) reageert op je post. Waar blijven die likes? Waar doe je het eigenlijk voor? En er heeft zich ook nog iemand gemeld die klant wil worden. Stom! Hoe tackel je dit? Lees dan verder met speciale aandacht voor punt 4.
- Je focust op het resultaat. Check even wat je doel is met LinkedIn. Dat kan bijvoorbeeld zijn zichtbaarder worden. Of misschien is je doel wel X nieuwe klanten. Resultaat is wat telt, denken we. Dus focussen we heel erg of ons aantal connecties al toeneemt. Wat het bereik is van onze post. Hoeveel nieuwe leads we al hebben. In plaats van te focussen op het resultaat, focus je op de acties die je doet. Doe je consistent dat wat nodig is? En stuur je ook bij in je acties? Dan volgt dat resultaat later. Wanneer? Ik heb geen glazen bol dus ik weet het antwoord niet.
- Je gaat twijfelen. Je spreekt iemand die helemaal niet enthousiast is over LinkedIn. Of misschien heb je een keer een niet zo leuke reactie op een post gekregen. Of ben je heel fanatiek bezig en merk je geen enkel resultaat (lees dan nog een keer punt 2). En dan komt dat stemmetje: kun je niet beter……? Misschien moet je…….. Hoe erg is het als je……….
- Je bent niet voorbereid op lastige momenten. Na zo’n training van Winny heb je er superveel zin (snap ik helemaal). Waar je alleen nog niet zo erg over hebt nagedacht, misschien zelfs helemaal niet is hoe ga je dit eigenlijk doen? Wat zijn momenten die voor jou lastig zijn? Bijvoorbeeld: misschien is de waan van de dag iets waar je last van hebt? Of is een lastig moment die ramvolle agenda? Of een nare reactie? Of als je een keer geen inspiratie hebt (dat gebeurt. Echt). Maak een lijstje van wat jij lastige momenten vindt en bedenk dan vooraf wat je gaat doen als dat gebeurt. Je herpakt je dan namelijk veel sneller.
- Je acties zijn niet concreet genoeg. Je bedenkt ongeveer wat je gaat doen. Je gaat elke week aanwezig zijn. Zoiets. Dat is dus weinig concreet. Bedenk vooraf wát ga je doen. Bijvoorbeeld: ik ga op maandag, woensdag en vrijdag 15 minuten reageren op posts van anderen. Ik schrijf op maandag mijn blog en op donderdag plaats ik een kort bericht.
- Je kiest voor de korte termijn in plaats van de lange termijn. Het hier en nu wint altijd van het daar en straks. Oftewel als je niet uitkijkt leg je het altijd van af tegen de waan van de dag. Je hebt geen zin, geen tijd om iets te posten. Ach die ene keer maakt niet uit zeg je tegen jezelf. Schuldgevoel is daarmee weg (=korte termijn) het resultaat (bijvoorbeeld nieuwe klanten = lange termijn is verder weg).
En nog een bonustip: als je nou merkt dat je echt niet aan de slag gaat met LinkedIn terwijl je dat wél heel graag wil. Bel dan weer even met Winny.
Deze gastblog is geschreven door Inge Schrier
Briljante ideeën, overal kansen zien en niet goed weten hoe je aan de slag gaat én vooral met welke van die briljante ideeën doe je iets en wat mag op het lijstje ‘leuk voor later’. Dat zijn de ondernemers waar ik het liefst mee werk. Van die ondernemers die heel graag willen maar even willen sparren ‘hoe ga ik dit doen en hoe doe ik het zodat het ook bij me past.’
Wil je meer weten over doelen, ondernemerschap & focus? www.ingeschrier.nl
Je vindt me ook op instagram én natuurlijk op LinkedIn.
Tot slot: Praten en koffie/thee drinken met ondernemers doe ik graag dus wil je even kennismaken, aarzel niet.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!