Op Plantarium, Moscow Flower Expo, FloraHolland Autumn Fair: Kwekers zijn druk geweest met het showen van hun producten! Wellicht zijn er ook wel orders geschreven. En zeker zijn er contacten opgedaan die in de toekomst business gaan opleveren. Of is het een beetje tegen gevallen?

In de sierteelt zijn er een aantal momenten in het jaar waarop ‘tout’ sierteelt elkaar ontmoet op beurzen in Nederland, Europa en daarbuiten. Deelname aan een beurs is een behoorlijke investering. Hoe zorg je er nu voor dat dat zoveel mogelijk rendement oplevert, voorafgaand, tijdens en na de beurs? Natuurlijk komen er nog een aantal grote beurzen aan de komende maanden.

Daarom vijf belangrijke tips:
Doel: bepaal vooraf wat je doel is van een deelname aan een beurs. Kennismaking met een nieuw product, verkopen van een concept, acquisitie van nieuwe klanten? Alles kan! Zorg er dan voor dat de voorbereiding van de beurs én de inrichting van je stand een bijdrage levert aan het behalen van je doel.

Uitnodigen van relaties: Ieder jaar dezelfde beurzen. Eigenlijk verwacht je als kweker dat je klant er is… Maar komt hij dan ook bij jou langs? Of is de klant druk met de eigen klanten? Zorg voor duidelijke communicatie vooraf met een uitnodiging om langs te komen in jouw stand. Zorg dat je stand bemanning weet wie er komt!

Zorg voor nieuws: Sommige beurzen hebben een thema, haak daar dan op in! Vertel wat je nieuwtjes zijn. Laat dat zien op de beurs in je stand. Communiceer met een uitnodiging, in je social media berichten, in je nieuwsbrief en op je website. Open deur? Dat kan zijn maar het gebeurt echt bijzonder weinig!

Flexibele stand: Iedere beurs is anders! Zorg voor een flexibele stand inrichting, een kopstand, tussenstand, eilandstand, het moet altijd goed toe te passen zijn. Zorg voor een open stand die uitnodigend is. Je klant moet makkelijk de stand inlopen.

Heldere boodschap: Kies wat je wilt vertellen! Je hele assortiment, de laatste nieuwe concepten én de nieuwste automatisering op de kwekerij in een video: Dat zijn teveel boodschappen tegelijk met als gevolg dat er niets blijft hangen. En dat is jammer.

Wil je op de Royal FloraHolland Trade Fair in november meer resultaat halen? Met meer dan 20 jaar ervaring in de communicatie en kennis van de sierteeltketen kan ik helpen om met een praktische aanpak. Vanuit je doelstelling komen we tot een praktische aanpak met heldere boodschappen. Jouw resultaat? Meer klantrelaties bij jou op bezoek in de stand. Bel mij op 06 22 51 50 32 voor een vrijblijvend gesprek. Mailen kan ook: winny@paauwcommunicatie.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *