Twee dagen beurs hebben mij weer doen beseffen: Persoonlijk contact is super effectief! Verbinding tussen de bezoeker en de standhouder. Dat was op Plantarium en GROEN-Direkt optimaal verzorgd. Mijn klantreis als bezoeker was een mooie belevenis van aankomst tot vertrek.

Het begint al op de parkeerplaats. Drie euro bij de hand voor een parkeerkaartje maar dat was niet meer nodig. Fijn! Heb ik mijn auto geparkeerd, komt er een karretje langsrijden met daarin een aardige jongeman: “Wilt u meerijden naar de hoofdingang?”. Super service want het was best een eindje lopen. Een spannende ingang (beetje donker misschien..) die me direct naar de vriendelijke dames aan de incheckbalie leidt. Vooraf geregistreerd dus ik was zo binnen!

Tussenkop

Ik ga eerst linksaf naar het ruim opgezette Plantarium gedeelte. Ook binnen is het top geregeld: Koffie, thee of water, met de lunch een broodje, alles is gratis verkrijgbaar! De stroom bezoekers is goed op gang op woensdag- en donderdagmorgen. Veel standhouders zijn in gesprek. Mooie stands met prachtige producten. Interactie tussen standhouder en bezoeker is natuurlijk het doel van iedereen. Dat lukt de één heel goed en de ander wat minder. Ik verbaas me erover dat sommige standhouders met de telefoon bezig zijn en hierdoor geen oogcontact maken met de langslopende bezoeker. Dat is natuurlijk een gemiste kans! De beursorganisatie zorgt voor duidelijke naambadges zodat je in één oogopslag kunt zien met wie je het gesprek aangaat.

De stands zijn mooi verzorgd. En staan overzichtelijk opgesteld. Met een duidelijke standhouderlijst loop ik over de brede beurspaden. Aantrekkelijke producten, bijzondere presentaties, ik zie zoveel moois! Oogcontact, een vriendelijke begroeting zorgen voor de eerste verbinding. Met bekende klanten gaat dat automatisch. Voor nieuwe contacten moet er meer gebeuren. Innovatieve producten, websites, bewegende beelden, folders en aanbodlijsten: alles komt langs! Ik kom ogen en oren te kort.

Tussenkop

Natuurlijk loop ik vervolgens naar de beurshal van GROEN-Direkt. Hier staat order schrijven centraal. Langs het looppad flesjes water, leuke dames die je aansporen om te stemmen op de mooiste nieuwe producten. En vervolgens ook hier weer de paden met stands vol met producten. En ook hier wordt de bezoeker in de watten gelegd! De samenwerking tussen Plantarium en GROEN-Direkt is wat mij betreft meer dan geslaagd. Bij de uitgang staat er weer een vriendelijke jongeman die mij weer keurig terug brengt naar mijn auto! Top georganiseerd!

Face-to-face communicatie, verbinding zoeken, zo belangrijk voor elke business. Verbinding leggen geeft zoveel energie. Verbinding leggen door persoonlijke contacten, verbinding leggen in de inzet van offline en online communicatiemiddelen en verbinding leggen door te zorgen voor een heldere en duidelijke boodschap. Op de beurs heb ik zoveel gezien om de verbinding tussen kweker en klant verder te optimaliseren, mijn handen jeuken, mijn hoofd borrelt… ik ga hier in mijn volgende post op terug komen!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *