Aan de slag met LinkedIn? Zo hou je het vol. (door Inge Schrier)

Je had al vaker het plan. Je ging LinkedIn inzetten voor je bedrijf. Misschien heb je zelfs al een workshop of training bij Winny gevolgd. Hoe dan ook je bent overtuigd dat het je nu écht gaat lukken. Dat je dat voornemen vaker had om het écht te gaan doen dat negeer je even. Toen […]

Alles is communicatie! Is communicatie dan alles?

De eerste keer dat ik deze wijsheid hoorde was in een college PR van mevrouw Dymph van der Laan, een topdocent van mijn communicatie studie in Utrecht meer dan dertig (!) jaar geleden. Een bord langs de weg, een advertentie in de krant, de push-berichten op je mobiel, jouw gezichtsuitdrukking: Alles is communicatie!

Hart voor bloemen

Waarom gooien ze al die mooie bloemen en planten in de afvalbak? Met enige regelmaat zagen we dat in de nieuwsoverzichten in de eerste weken van de corona crisis. En ik weet het antwoord wel als voormalig bloemist en veilingmedewerker. Maar jeetje, wat doet dat zeer!

Hoe vertel ik mijn verhaal aan mijn klant?

Marketing en communicatie, dat vinden veel ondernemers gedoe. Lastig, lage prioriteit en niet leuk om te doen. ‘Ik heb er geen tijd voor! Het heeft toch geen zin!? Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken!’ zijn uitspraken die ik dagelijks hoor. In de afgelopen zes weken heb ik stap voor stap uitgelegd hoe ik […]

Kan ik ook online verbinding maken?

‘Videobellen en online vergaderen, het is goed dat het er is. Alleen ik heb er niet zoveel mee. Ik kan niet goed zonder de directe interactie met andere mensen, de persoonlijke verbinding. Ook de non-verbale communicatie heb ik nodig. Om dat te kunnen zien bij anderen. En dat anderen mijn non-verbale communicatie kunnen zien. Ik […]

Waar zit mijn klant?

Website. Nieuwsbrief. Facebook. Instagram. LinkedIn. Heb je al deze kanalen nodig om jouw klant te bereiken? Of ga je één kanaal inzetten? Of twee? Of…? Voor resultaat van jouw marketing en communicatie is het belangrijk dat je die kanalen kiest, in de juiste communicatiemix, die jouw klanten gebruiken om informatie te zoeken en bij te […]

Hoe verbind ik mijn productaanbod met de problemen van mijn klant?

Drie weken geleden ben ik gestart met een blogserie om te laten zien hoe ik mijn marketing en communicatie aanpak. Om zo ondernemers te helpen hun eigen marketing te gaan doen en het misschien zelfs wel leuk te gaan vinden.

Paauw communicatie in de Passie-podcast

In de Passie-podcast spreek ik over mijn vak, communicatie. Behapbaar en leuk! Dat zou jouw marketing en communicatie moeten zijn en ik help je hierbij.

Ken je jouw klant?

Zinvolle communicatie die resultaat oplevert, in de vorm van mogelijke leads en wellicht zelfs wel nieuwe klanten, start altijd met het goed omschrijven van je klant.

Wat leveren jouw marketing- en communicatie inspanningen op?

Jij bent sterk in jouw vak. Jij vindt bezig zijn met jouw onderneming super gaaf. Werken met én voor jouw klanten vind je het allerleukst. Zorgen voor je eigen zichtbaarheid om meer business binnen te halen, dat vinden veel ondernemers minder leuk of stom gedoe!